UGGUGG vond zijn oorsprong op de zandstranden van het Australische Byron Bay. Op het einde van de jaren ‘60 en het begin van de jaren ‘70 ontdekten surfers deze plek. Ze bleven vaak wekenlang de golven opzoeken… en tussen de surfsessies zochten ze manieren om hun voeten warm en droog te houden. Omdat er in Australië zoveel schapenleer voorhanden was, werd dit de oplossing van hun probleem. In 1978 kwam Brian Smith na een surfverblijf terug thuis in Zuid-Californië met een zak vol schapenhuidlaarzen. Hij bedacht het merk UGG en begon de laarzen te verkopen. Tegen het midden van de jaren tachtig was UGG uitgegroeid tot het symbool van de ontspannen, zuiderse cultuur van Californië. Tijdens de wintermaanden werden UGG-laarzen in skiwinkels verkocht en waren ze te zien in skigebieden van Mammoth tot het mondaine Aspen. Dragers ontwikkelden een emotionele band met hun UGG-laarzen. Net zoals Brian gehoopt had, werden steeds meer mensen verliefd op het merk. Aan het einde van de jaren ‘90 werd UGG opgemerkt door beroemdheden en mensen uit de modewereld. UGG evolueerde naadloos van een merk dat laarzen, pantoffels, klompen en sandalen uit schapenhuid maakte voor het actieve buitenleven, naar een merk dat symbool staat voor een stijlvolle, casual en luxueuze levenswijze.

Zoeken op ...